אפשרויות שיווק בגוגל

שיווק בגוגל

שיווק בגוגל מונה שני סוגים:

קידום אורגני (SEO) – מתמקד בתוצאות חיפוש אורגניות בגוגל מבלי לשלם למנוע חיפוש. בקידום מסוג זה משווקים משתמשים במילות מפתח כדי להגדיל תנועה באתר, התאמת קודים ומבנה אתר, שיפור תוכן, יצירת קישורים מאתרים חיצוניים כמו רשתות חברתיות ופורומים. קידום ממומן– (PPC)  – שיווק בגוגל בתוצאות הממומנות ע"י גוגל באמצעות קניית שטחי פרסום. קידום מסוג זה מזכיר מכרז, שכן המפרסמים מתחרים על דירוג ומקום בתוצאות במנוע החיפוש ע"י שילוב ביטויי מפתח בין הצעת מחיר ליצירת מודעות ודפי נחיתה.

יתרונות השיווק בגוגל:

  • חיבור הלקוח באותו זמן שהוא מחפש מוצר או שירות במנוע החיפוש גוגל.
  • מאפשר לכל בעלי העסקים (מקטנים ועד גדולים) לפרסם את מוצריהם ולהתחרות באופן שווה ואמיתי.
  • עלות נמוכה
  • חסכון הוצאות-אם גולש לא לוחץ על מודעה התקציב לא יוצא
  • המפרסם מחליט על שווי הקלקה. ההוצאה מתבצעת אך ורק אם גולש מקליק על מודעה. ניתן להגדיל תקציב יומי כדי להגביל הוצאות.
  • אין התחייבות בשיווק בגוגל.
  • ניתן לשנות טקסט במודעה ללא עלות נוספת.
  • שיווק בגוגלאין הגבלה של שימוש במילות מפתח במודעה.
  • גוגל אדוורדס סורק את המתחרים על מילת מפתח ומוזיל עלות להקלקה מעל ההצעה של המתחרה הנמצא מתחת למפרסם.
  • התשלום לגוגל מתבצע אחרי הקלקות שבוצעו, משמע התשלום הראשוני הוא רק לאחר חודש ימים.
  • המפרסם מחליט על טקסט המודעה ועל ביטוי המפתח במודעה.
  • המודעות מופיעות לא רק בגוגל, אלא גם ברחבי הרשת בישראל.
  • למפרסם בגוגל יש כלי ניטור מתקדמים המספקים מידע על ביצועי משפך פרסום בכל רגע נתון. ניתן לקבל דוחות מעודכנים לגבי מסעות פרסום כל יום וכל שעה.
  • שיווק בגוגל מתבצע באופן מיידי. הפרסום עולה תוך שעות ספורות וניתן לשלוט בו ולהוריד אותו מיד. גם ניתן לפקד באופן יעיל על ביצוע וחסכון בתקציב. קמפיינים חדשים עולים לאוויר תוך מספר דקות.